Overnachten

Wij hebben het hotel aangepast afgelopen seizoen aangepast aan de richtlijnen van het RIVM om onze hotelgasten een veilig verblijf in het hotel te kunnen bieden en om een veilige werksituatie te creëren voor de medewerkers.

Hieronder kun je meer lezen over welke veranderingen deze maatregelen met zich mee hebben gebracht. Zodra er wijzigingen zijn zullen wij dat hieronder door updates kenbaar maken.

Update:

Eetcafé & terras open zodra het mag en er duidelijkheid omtrent alle regels & voorwaarden is.

Take-Away geopend!

Hotel geopend met Take-Away mogelijkheden voor ontbijt en diner op de kamer totdat het eetcafé weer open mag!

Kijk hieronder bij 'Eten en drinken' voor meer info!



Corona/Covid19

Vanaf de incheck bij de receptie tot het gebruik van de gangen, trappenhuis/lift, restaurant, de bibliotheek en de bagageruimte vragen wij iedereen om zich te houden aan de spelregels van de overheid. 1,5 meter afstand is de norm en bij verkoudheid of griepverschijnselen moet je sowieso thuis blijven.

Wij 'vragen' je een mondkapje te dragen in de openbare ruimten, receptie, gangen en bibliotheek.

Doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor je medegast en onze medewerker en zijn of haar familie, kennisen en collega's!


Wat doen wij om in ons hotel de veiligheid van onze gasten te waarborgen?

  • Wij volgen de richtlijnen en aanbevelingen van het RIVM en de overheid.
  • Onze medewerkers zijn voorzien van informatie over COVID-19 en hebben duidelijke werkinstructies ontvangen.
  • Naleving van de procedures voor het omgaan met collega’s die ziek zijn: zij blijven thuis.
  • Verbeterde protocollen voor reiniging en hygiëne.
  • Regelmatige desinfectie van blootgestelde oppervlakken zoals deurgrepen, liftknoppen met antibacteriële vloeistoffen.
  • Onze gasten kunnen gebruik maken van desinfecterende gel in de openbare ruimten.


Wat doen wij in het restaurant om de veiligheid van onze gast te waarborgen?

  • Bij binnenkomst even wachten totdat we je een tafel kunnen aanwijzen.
  • Hou 1.5 meter afstand, zowel naar andere gasten als naar de medewerkers.
  • Wij serveren het ontbijt ook aan tafel en hebben een klein buffet voor koffie & thee.
  • Bij voorkeur contactloos pinnen.


Reis naar Vlieland

Reis naar Harlingen met eigen vervoer of laat je brengen met een auto. Zodra het OV overbelast raakt richting de Waddeneilanden kunnen de maatregelen weer strikter worden. Dat moeten we voorkomen.

Boek de boot tijdig want de veerdienst heeft nog maar een beperkte capaciteit om gasten mee te nemen.

Voor informatie over alle genomen hygiënemaatregelen door de Rederij Doeksen op de veerdiensten kun je het beste vooraf even de website www.rederij-doeksen.nl checken.

Probeer als je kunt dan je reisdagen zo te plannen dat je de drukke dagen op de veerboot kunt vermijden. Dat betreft vooral de boten naar Vlieland op vrijdag en van Vlieland op zondag!


Bus of fiets?

Na aankomst van de veerboot kun je gebruik maken van de bus die je gratis vanaf de boot en naar de boot toe kan brengen. Denk er om dat de bussen een beperkte hoeveelheid zitplaatsen hebben. Het kan allemaal even langer duren. En vergeet het mondkapje niet!


Je kunt bij aankomst van de veerboot de bagage afgeven aan de gereedstaande busjes van de Fa. Zeelen op de kade. Zij vervoeren het gratis naar het Posthuys en nemen natuurlijk ook de geldende hygiëne maatregelen in acht.

Als je dan de handen vrij hebt kun je ook meteen een fiets huren bij de Fa. Zeelen aan het begin van het dorp, vlak naast Hotel Zeezicht.

Een elektrische fiets is momenteel een populair vervoermiddel en het maakt het een stuk makkelijker als er wat wind staat.


In- & uitchecken & bagage

Inchecken: Bij de incheck houden wij de afstand aan van 1.5 meter aan en zorgen we ervoor dat er geen handcontact is.

Als er iemand voor je aan de beurt is wacht dan buiten nog even totdat de receptie weer vrij is.

Als we je de kamersleutel meegeven nemen we ook meteen nog even de nieuwe huisregels door.

Gel en desinfectiemiddelen staan ook in de receptie voor je klaar.

Uitchecken & bagage: Als je met de bus naar de boot wilt geeft dat dan de dag van te voren even aan dan bellen wij de bus! Voor deze busrit hoef je als hotelgast niet te betalen.

Als je gebruik wilt maken van de bagageservice, pak je een label uit de receptie met de juiste boottijd. Zet op de achterkant nog even je mobiele nummer voor de zekerheid.


Alle betalingen graag bij voorkeur pinnen!


Voor onze gasten inclusief

Gratis busvervoer van en naar de veerboot. Overige vervoer voor eigen rekening.

Gratis bagagevervoer van en naar de veerboot.

Oplaadmogelijkheid E-bikes.

Overdekte fietsenstalling achter huis.

Gebruik van verrekijkers, laarzen tegen vergoeding.

Strandlakens tegen vergoeding.

Kleine lounge met bibliotheek en kofferopslag.

Mogelijkheid tot fietshuur, in samenwerking met verhuurbedrijf Zeelen.

Koffiecorner op begane grond met warme dranken tegen een kleine vergoeding en een koelkast met diverse dranken tegen betaling.

Ben je al weer vergeten hoe het allemaal was, klik dan nog even op de link hieronder.


Algemene Hotel Informatie

Kalender

klik


Eten & drinken

Op dit moment is het niet mogelijk in ons eetcafé te ontbijten of dineren. We hebben wat aanpassingen gedaan en kunnen nu een 'take-away' service verzorgen. Om allerlei overbodig verkeer op de gangen te voorkomen, brengen wij zowel het ontbijt als het diner veilig tot aan de kamerdeur.

Hier staat een tafeltje klaar, waar je dan de bestelling vanaf kunt pakken.

Natuurlijk hebben we een manier gevonden om dit ook op een leuke en nette manier te verzorgen.

Het ontbijt presenteren we tussen 08.30 en 09.30 uur. We zetten dit voor de deur klaar en kloppen even aan om te controleren of je wakker bent ;)

Ben je uitgegeten, zet dan de spulletjes weer buiten op het tafeltje en pikken wij het op.

Zoals op de foto's zou het ontbijt dan ongeveer moeten worden. Goed?



Met het diner zijn we nog bezig, dat serveren onder een stolp, om het warm te houden en weer te kunnen afdichten om allerlei etensluchtjes in het hotel een beetje te voorkomen.

Je kunt het zo van het plateau eten of zelf op een bord scheppen. We hebben ook een paar nagerechten en we zijn nog bezig met een aantal 'borrelgarnituren' voor tussen 16-18 uur.

Met dit dinerkaartje gaan we de komende periode beginnen. Er zit vast iets voor je bij toch?

klik

Uiteraard kun je bij de incheck op de dag van aankomst nog je dinerwensen doorgeven voor die avond.

Het eetcafé is momenteel gesloten.

De kleine koffiecorner is altijd voor onze hotelgasten bereikbaar!

Linkjes

Comfortkamer Twee persoons

Onze comfortkamers zijn gelijk aan de standaardkamers. Het is puur een administratief verschil in naam in de reserveringssystemen.

De kamers zijn verdeeld over de begane grond en de eerste verdieping. De kamers zijn tussen de 17 - 23 m2 groot en voorzien van de gebruikelijke gemakken, zoals een tv, tafeltje, kleine kast, kluis en zitje. Alle kamers hebben standaard twee 1-persoons boxspringbedden. Elke kamer heeft zijn eigen kleine badkamer met douche en toilet.


Comfortkamer Eén persoons

Onze comfortkamers zijn gelijk aan de standaardkamers. Het is puur een administratief verschil in naam in de reserveringssystemen.

Deze éénpersoons zijn dezelfde kamers, hebben dezelfde tarieven, maar als je alléén bent hoef je natuurlijk niet twee keer het ontbijt te betalen. Dan kan je per nacht € 12,50 in mindering brengen.


Foto's Eén- en Twee persoonskamer

We hebben afgelopen tijd onze kamers een kleine facelift gegeven, die foto's volgen zsm.

BadkamerBadkamer








Budgetkamer '12' Twee persoons

"Kamer 12" is een twee persoons kamer, voorzien van dezelfde gemakken als de andere kamers, maar hij heeft geen vrij uitzicht. Het is onze "budgetkamer", dus net even voordeliger dan de andere kamers.

Voor diegene die het liefst de hele dag op zijn kamer zit en naar buiten wil kijken is kamer 12 dus niet zo geschikt. Ben je de hele dag op pad en vallen de luikjes dicht zodra je een bed ziet, dan is er helemaal niets mis als je voor deze kamer kiest.

Alléén te huur voor 2 personen en voor minimaal 2 nachten.


Foto's Budgetkamer '12'

Reserveren & annuleren

Natuurlijk vinden we het fijn als je rechtstreeks via onze eigen website bij ons boekt. En dat kan ook allemaal zonder aanbetaling of extra kosten!

Klik op de grote button rechtsboven op de pagina en vul stap voor stap de gegevens in. Het is echt heel makkelijk.

Zodra je akkoord bent gegaan, krijg je meteen een bevestigingsmail van de reservering en is de kamer geboekt.

Makkelijker kunnen we het niet maken!

We hebben geen 24-uurs receptie en nemen geen telefonische reserveringen aan. Heb je vragen, opmerkingen of wil je iets bijzonders boeken, mail ons dan.

Heb je geboekt en blijkt dat het toch niet lukt, mail dan even. Wij zijn coulant, maar natuurlijk niet blij met echte last-minute annuleringen.

We kunnen het ook niet echt waarderen als je kamers boekt terwijl al weet dat je gaat annuleren als je reisje naar het buitenland toch doorgang kan vinden. Dan blokkeer je het voor anderen die wel graag naar Vlieland willen komen en het is, zeker in deze tijden, niet bepaald sociaal naar de horecabedrijven. In dat geval hanteren we wel de officiële boekingsvoorwaarden!


Kijk of er plaats is!